| by admin | No comments

فیلم های نامزد اسکار مقابل چه دوربین هایی رفتند؟


فیلمبرداران با کمک دوربین و لنزهای مختلف و به عنوان خالقان زبان بصری فیلم، نقش مهمی در موفقیت و بهتر دیده شدن آثار سینمایی دارند.

به گزارش فرهنگ و هنر، امسال و در شاخه بهترین فیلم ، هشت فیلم شامل «پدر»، «یهود و مسیح سیاه»، «مَنک»، «میناری»، «سرزمین آواره ها»، «زن جوان خوش آتیه»، «صدای متال» و «دادگاه شیکاگو ۷» نامزد کسب جایزه هستند و در شاخه بهترین فیلمبرداری جوایز آکادمی اسکار نیز چهار نامزد بهترین فیلم (یهودا و مسیح سیاه، مَنک، سرزمین آواره ها، دادگاه شیکاگو ۷) به همراه فیلم «میناری» برای کسب جایزه رقابت می کنند. 

حضور چهار فیلم از نامزدهای بهترین فیلمبرداری در میان نامزدهای شاخه بهترین فیلم، از اهمیت هنر فیلمبردار و تجهیزات مورد استفاده ویژه هر فیلم در بهتر دیده شدن و کسب موفقیت آثار سینمایی حکایت دارد. در زیر نگاهی خواهیم داشت به دوربین ها و لنزهای مورد استفاده در مهترین فیلم های نامزد اسکار ۲۰۲۱: 

«پدر»/ فیلمبردار: بن اسمیترد/ کارگردان: فلورین زلر

دوربین: Sony VENICE.

لنز: Zeiss Supreme

 
«مَنک»: فیلمبردار: اریک مسراشمیت/ کارگردان: دیوید فینچر

دوربین: RED Ranger HELIUM Monochrome

لنز: LEICA Summilux C

​​
«یهودا و مسیح سیاه»/ فیلمبردار: شین بابیت/ گارگردان: شاکا کینگ

دوربین: ARRI ALEXA LF and Mini LF

لنز: ARRI DNA
«میناری»/ فیلمبردار: لکن میلن/ کارگران: لی ایزاک چانگ

دوریین: ARRI ALEXA Mini

لنز:  Panavision P Vintage
«سرزمین آواره ها» / فیلمبردار: جیمز ریچلردز/ کارگردان: کلوئی ژائو

دوربین:  ARRI ALEXA Mini, AMIRA

لنز: ARRI Ultra Prime
«تکه های یک زن»/ فیلبمردار: بنجامین لوب/ کارگردان: کورنل موندروتسو

دوربین: Arri Alexa Mini on the Ronin ۲

لنز: Detuned Panavision and Primo Primes
«اولین گاو»: فیمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: کلی رایکارد

دوریین: Arri alex mini

لنز: Cooke series ۲ panchros
«هرگز به ندرت گاهی همیشه»/ فیلمبردار: هلن لووارت/ کارگردان: الیزا هیتمن

دوربین: Arri ۶۱۴

لنز: Ultra Prime Zeiss
«آمونیت»/ فیلمبردار: استفن فونتن/ کارگردان: فرانسس لی

دوربین: Red Monstro

لنز: Canon K۳۵
«ببر سفید»/ فیلمبردار: پائولو کانرار/ کارگردان: رامین بحرانی

دوربین: Arri Alex LF ۴.۵K

لنز: Zeise Supreme Primes 
«راند دیگر»/ فیلمبردار: استورلا برندث/ کارگردان: توماس وینتربرگ

دوربین: Arri Alexa Mini

لنز: Canon K۳۵
«اما»/ فیلمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: آتمن دا وایلد
«آسمان نیمه شب»/ فیلمبردار: مارتین رو/ کارگردان: جورج کلونی

دوربین: Arri Alexa ۶۵

لنز: Arri Prime DNAs, Arri ۳۵Tand ۵۸T
«سگ تازی»/ فیلمبردار: آرون اشنایدر/ کارگردان:شلی جانسون

دوربین: Panavision Millenium DXL

لنز: Panavision Sphero-۶۵

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید