| by admin | No comments

برگ برنده‌های فیلم محمد رسول‌الله(ص)/ فیلمبردار اسکاری از دیدن پهپاد ایرانی شگفت‌زده شد- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبدالحمید قدیریان مدیر و طراح هنری فیلم “محمد رسول‌الله(ص)” در برنامه سلام صبح بخیر درباره این فیلم صحبت کرد؛  قدیریان گفت: این پروژه تحت کنترل عوامل خارجی ساخته شد و میلژن کرکا طراح صحنه پروژه چند نفر را به‌عنوان مدیر هنری و طراح صحنه انتخاب کرده بودند که من و آقای محسن شاه‌ابراهیمی از سینمای ایران به‌عنوان مدیر هنری درکنار هم کار کردیم.

وی افزود: وقتی من شنیدم برخلاف تمایل سفارش‌دهنده پروژه که متمایل به حضور سینماگران ایرانی در این کار بود قرار است گروه‌های خارجی وارد کار شوند، خیلی از این موضوع استقبال کردم؛ چون این اتفاق برای کسی مثل من که با توجه به شرایط کاری فرصت تحقیق میدانی و مطالعه درباره کیفیت فعالیت گروه‌های خارجی را نداشتم، فراهم آورد و فرصتی بود تا بدانم سینمای ما آیا در این حوزه‌های فنی مشکل تکنیک دارد یا مشکل چیز دیگری است؟

این هنرمند ادامه داد: من تلاش کردم موشکافانه رفتارهای عوامل ایرانی و خارجی را تحت‌نظر داشته باشم تا به اختلافات فنی خودمان  با آنها پی‌ببرم و به‌مرور فهمیدم تقریباً تمام گروه‌های کاری ما در ایران از نظر سطح توانایی تکنیکی و قدرت خلاقانه نه تنها پا‌به‌پای عوامل خارجی‌اند که به اذعان خود آنها گاهی بهتر از آنها جلو می‌رفتیم.

قدیریان یادآور شد: زنده‌یاد جواد شریفی‌راد که از چهره‌های شاخص حوزه جلوه‌های ویژه در سینمای ایران بود، در این فیلم چند برگ برنده را رو کرد که موجب شگفتی شد و “آقای استرارو”  فیلمبردار اسکاری این فیلم وقتی به خارج از کشور رفتند با دیدن پهپادی که بچه‌ها برای قرار گرفتن دوربین ساخته بودند نامه تشکرآمیز درباره آن نوشتند. فکر نمی‌کردند در ایران بشود این کار را کرد.

وی با بیان اینکه این فیلم از نظر اجرا فرقی با فیلم‌های دیگر نمی‌کرد و طراحی و استوری‌بورد و ویژوال در همه مراحل اجرایی پروژه طی شد، اظهار کرد: این نوع روش اجرا بین‌المللی است و ربطی به گروه‌های داخلی و خارجی ندارد؛ چیزی که فرق می‌کند نحوه خلاقیت است. بچه‌های ایرانی هم زیر نظر خارجی‌ها کار کردند بنابراین فرهنگ ایرانی در این زمینه کمتر دیده می‌شود.

این طراح صحنه اذعان کرد: حمید خضوعی‌ابیانه یکی از بهترین فیلمبرداران سینمای ما است که اصلاً از گروه‌های فیلمبرداری خارجی کم ندارد اما او زیر نظر  “استورارو”  کار می‌کرد و اگر فضاهای نزدیک به سینمای مسیحیت را در این فیلم شاهدید، به‌دلیل اعمال نظر فیلمبردار خارجی بوده است که خضوعی ابیانه باید آن را اجرا می‌کرد. من فهمیدم بچه‌ها بسیار توانایند و بحث ما در زمینه بهره‌برداری از توانایی بچه‌ها است و من به این نتیجه رسیدم که واقعاً ما در این زمینه‌ها چیزی کم نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید